tisdag 9 december 2014

Nya vindar

Hej hej!
Har ju redan för en tid sedan lovat att jag sku berätta var mitt nya jobb är. 
Ska alltså igen åka i väg till Åland för att jobba där en tid, som det ser ut nu tills slutet av april. 
Egentligen sku jobbet ha börjat redan förra veckan, men där har varit strejk och därför har jag kunnat stanna hemma lite längre.

Det är just nu en ganska nervös tjej som skriver det här inlägget.
Jobbet är som hälsovårdare på mödrarådgivningen i Mariehamn och trots att det bara är knappt ett år sedan praktiken på mödrarådgivningen känner jag mej helt skitnervös just nu.
Men så är det ju med utmaningar, man kastar sig ut i det okända för olika orsaker och hoppas att man landar bekvämt.

I morgon åker jag i väg och stannar tills det blir ledigt på julen.
Saknaden efter sambon och katten kommer ju att finnas där såklart.
Men då jag blev erbjuden det här jobbet så kände jag bara att jag var tvungen att tacka ja med tanke på framtidens möjligheter till jobb.
Att det sen innebär en del resande, att vara borta hemifrån osv. hoppas jag att det är värt i slutändan, fem månader av livet är ändå sist och slutligen en ganska kort tid.
Vi ses när vi ses, håll gärna tummarna för mej på torsdagen :)!

2 kommentarer:

  1. Spark i baken Diane! Det kommer gå jättebra! :) Det är ju bra att vara nervös också var det någon klok person som sa! :) Du får jättegärna höra av dig när du installerat dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :)! Joo har nog tänkt göra det, vi hörs :)

      Radera