onsdag 9 februari 2011

Going on without destination

En sak jag länge funderat över är att ha mål i livet. Jag tycker att det är något av det viktigaste för att komma nånstans. Är det sedan en liten to do-lista för en dag eller att resa till Afrika spelar inte så stor roll. Jag är en sån person som inte kommer nånstans utan att ha mål. När jag uppnått ett så blir min uppgift att hitta ett nytt eller att uppfylla ett gammalt mål. För tyvärr är jag en envis jävel och när jag bestämt mej för något så kör jag fullt i 110% och jag älskar att pusha mej själv över mina gränser. Min fråga är då alltså att vad gör dom människor som inte har något mål i livet? Kommer dom någonstans? Ända sedan jag var liten har jag fått veta att inget i livet kommer gratis och man får jobba för att komma nånstans, tack min fina pappa för dessa insikter! För nog är det sant, man kommer ingenstans i livet om man inte är villig att satsa, ibland allt man har. Jag skulle i alla fall inte klara av att flyta runt i livet utan någon uppgift, syfte eller mål. Så hur gör vissa det då? Är det dom som blir arbetslösa och lever på socialens pengar resten av livet eller jobbar för skitlön med något dom inte tycker om för att dom inte ville ta sig nånstans? Man väljer själv vad man vill och då kan man också komma hur långt man vill! Berg är till för att bestigas så då borde vi väl alla orka kämpa för att komma framåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar