lördag 9 juni 2012

Voi tuuli kylmästi kutittaa selkään, se eteenpäin työntää, älä siis pelkää. Älä huoli siitä sillä meillä oli hetkemme, aha Muista, että meillä oli hetkemme.

Min musik smak är väldigt blandad, kan lyssna på det mesta. Och faktiskt gillar jag också finsk musik, till en del, finsk humppa har ju inte helt stulit mitt hjärta. Eppu Normaali är ett av de band man nog hört enda från barndomen. Rubriken tycker jag att beskriver dagens känslor bra. I dag har annars varit en sån dag då jag funderat mycket på livet, vad fan som är meningen med vissa saker? Livet har aldrig varit rättvist och kommer aldrig bli det, men vissa saker som cancer och sjukdomar är så onödiga. Unga människor ska inte dö och lämna den här världen för tidigt då det finns urgamla långvårds- sängpatienter som inte längre vet något om livet och som inte har nån nytta av det mer, de har liksom levt sitt liv redan. Nu menar jag ju inte att jag önskar att någon skulle dö bort bara för att den är gammal. Fast det är livets gång, men lite mera rättvist kunde Gud välja sina änglar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar