tisdag 15 april 2014

Att visa dagen

I morgon är sista dagen av praktiken på företagshälsovården och sen är det bara en praktik kvar, när började tiden gå så här fort ?! Den här tiden om två månader har jag hoppeligen tagit min examen och är påväg till Åland för att inta sommarens jobb på preventivrådgivningen. Vissa dagar känns den här sista tiden av studierna som att springa och aldrig komma fram, men såklart måste målet nås någongång, ingen orkar ju springa förevigt. Anyway, tänkte visa lite bilder från dagen i stället för att skriva om den så sparar jag lite tid och får fortsätta med viktigare (?) göromål som t.ex. att öva till omtenten för läkemedelsräkning och just nu känns det nog som att ett mirakel behövs för att alls någonsin ska klara av den där jäkla tenten, men försöker hålla mej positiv, fast emellanåt får spontana idéer om att det nog sku vara bättre att typ riva boken i bitar eller att huset borde städas. Så där är det alltid då borde läsa till tenter elller har en massa uppgifter som borde göras, då känns det plötsligt som jätteviktigt och roligt att nog borde koka mat i typ flera timmar eller tvätta fönstren eller göra något annat helt orelevent. Som nu då jag ännu sitter här och skriver fast det här sku bli ett kort inlägg, haha.

Spenderade halva vägen i bussen till Åbo med att fundera på om jag gillar gult eller inte, kom fram till det jag redan visste, påskkycklingar är söta, men gult gillar jag inte.

Var igen till ögonpolin och blev petad i mitt lite stärvande öga, tydligen är det helt normalt och kommer väl att bli bra någongång, återstår att se om hur länge för det svarade ingen på.

Blixten blev helt stärvig, därav den lite exotiska färgen. Det jag ville visa är iaf att så här kan man ju se ut efter ett besök på ögonpolin, känner mej lika snygg som det ser ut, ufo fiilis. Men värre är det ändå då båda pupillerna måste utvidgas, för då ser man ju lite hög ut vill säga, haha.
Åbo bjöd på sol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar