tisdag 28 juni 2011

Matfantast

Som nyårslöfte lovade jag ju att bli en bättre kock. Det har inte gått något vidare, eftersom det mesta jag lagat inte har varit svårare än maletköttsås, sallad och paj. Men till mitt födelsedagskaffe bakade jag för första gången örfilar, det räknas väl? Fast jag tycker om att äta och prova nya saker så är det nog bäst om någon annan gjort maten. Nåja en sak jag äter ofta är grekisk sallad, skitlätt att göra och ganska billigt är det. Så nu ska jag dela med mig av min variant av grekisk sallad.


Gurka, isbergssallad, tomat, fetaost, oliver, citronsaft, pizzakrydda och svartpeppar. Jag brukar ibland ha med rödlök, ger mera smak. Superenkelt att göra, bara att skära allt i bitar och blanda ihop. Dressing gör jag av citronsaft, pizzakrydda och svartpeppar efter smak. En enkel dressing är också att blanda 1-2 matskedar olivolja med citronsaft, svartpeppar och pizzakrydda (eller endast oregano) och eventuellt lite vitpeppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar