söndag 15 juli 2012

Sommaren hittills

Plötsligt i natt när jag satt där på jobbet så fick jag sådan innerlig längtan efter att blogga. Det måste ju betyda att inspirationen kommit tillbaka, right? Förövrigt så  borde jag inte vara vaken ännu på några timmar då har ännu ett nattskift kvar. Men vad gör man då man inte får tag i sömnen och då tusen funderingar snurrar i huvudet. Och att försöka sova då man vet att man MÅSTE går ju aldrig något bra iaf för mej. Då kan det ju mittiallt vara bra att ligga och tänka ut hela outfiten till min kusins bröllop som är om 2 veckor, den kommande veckan, om vi borde byta taklampan i sovrummet osv. Gud, vill bara dra av mej håret just nu och jag är inte glad då jag inte fått sova, snarare som en Gremlins på speed. (varifrån den liknelsen kom så kan ni ju fundera på, jag vet inte..) Annars känns det som att tiden bara rinner i väg, halva sommaren har ju redan gått. Och nån ''riktig'' sommar har det ju inte ens varit ännu. Fast en helt rolig sommar har det varit hittills, fylld med jobb, men också mycket kul. Hade tänkt att jag ska försöka knåpa i hop några inlägg om lite mera speciella tillfällen under sommaren hittills så att ni kan ta igen det ni missat. Här några bilder från morgonen;

Inte största Simpson fanset, men den kostade bara 1 €.

Möttes av det här då jag kom hem, katternas favoritplats.

Är det så här män hänger byke? Min gör det iaf, men måste ge honom cred för fint försök.

 Den kommande veckan ser ut att bli fartfylld. På måndag blir det lägenhetsvisning i Åbo (ska se om jag skulle ha tur, då flyttar jag tillbaka i höst, men om inte så bor jag här i Kimito). Sen väntar troligen en roadtrip till Houtskär med min partner in crime Dyddan och hennes flickvän Jassu. Vi ska åka och se hur livat Jassus hemtrakt är i jämförelse med Kimitoön och så har jag aldrig varit på Houtskär så det ska bli intressant. Lite nervös är jag över att köra på alla färjorna, men det ska väl ordna sig, har ju två väldigt vana resenärer med. På onsdagen blir det att besöka min guddotter Emelie i Ekenäs och på kvällen blir det tjejkväll med Dyddan, Janina och Jessica (och ev. Jassu). Så på torsdag är det säkert hemsk hangover som gäller och sen blir det jobb för hela slanten hela helgen. Nu har ni ju fått en hel livsberättelse känns det som, men så blir det då bloggen glömts bort ett tag. Men nu lovar jag att jag är tillbaka! Ha en bra dag och hoppas ni inte har allt för mycket besök av Herr Baksmälla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar