måndag 4 februari 2013

Lite nytt

Ny vecka, nya tag. Har skola hela den här veckan och med tanke på att jag haft ganska mycket självstudier på senaste tiden (så att examensarbetet ska bli skrivet) så känns det lite tungt. När man är hemma och skriver och läser så får man liksom göra det i egen takt, utspritt över dagen eller inte alls, men i skolan måste man ju följa vad andra vill. Nå ja, det är bara den här veckan och sedan har vi som det nu ser ut igen ledigt för att skriva ca 3 veckor med undantag för nån projektdag. Så nu är jag då i lägenheten i Åbo till torsdag och här känns det som jag har hur mycket tid som helst. Hemma i Kimito så finns det hela tiden något man kan plocka med, ordna, fixa eller städa, så här känns det lite annorlunda. Har hittills fått lägenheten städad och lite skolarbeten gjorda. Och så kom jag plötsligt på att jag nog borde ordna alla mina foton på datan som inte blivit insatta ordentligt sedan typ förra sommaren och städa bort lite onödiga facebook vänner. Ni vet såndärnt som man ofta funderar att borde göras, men aldrig blir av. Tyvärr har min kamera gått sönder och ska föra den på lagning först nästa vecka, så nu får ni inga nya bilder på ett tag. Men nu till rubriken. Beställde lite nya saker från Anttila, en lampa och påslakan, och båda var på rea! I fredag blir det också troligen ett besök till Ikea för att köpa lite smått. Hörs det att jag fick jullovets lön förra veckan? haha. Och mera jobb har trillat in i februari och mars, bra att man behövs och i plånboken behövs det verkligen. Hoppas er vecka har startat bra :)


Bilderna lånade från netanttila.fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar