tisdag 19 november 2013

Hej igen

Fast jag verkar ha brått hela tiden så kunde jag ändå inte hålla mej borta från bloggen längre än typ två veckor. Inte har här hänt något extra direkt, men fick plötsligt ett stort behov av att skriva igen. Praktiken löper på helt bra, lite för fort också då snart halva är undan redan. Tycker hela tiden att borde kunna mycket mera, men är ju också där för att lära mej. Annars går tiden åt till att läsa på det vi gör på pratiken, till träning ute och i gymmet samt diverse obligatoriska hemmasysslor. Har inte ens hunnit fota något så tyvärr har jag inga andra bilder att erbjuda än en lånad på lite julinredning. Hämtade i dag paket från Ellos och H&M innehållande lite smått till julen. Så nu fick jag ett stort behov av att börja dra fram alla julsaker, men ska hålla mej ännu till lillajul. Tyvärr var två av gardinerna jag hade tänkt som julgardiner till tamburen och vardagsrummet inte alls den färgen jag trott, så de får åka tillbaka, men så är det ibland. Har så där annars bara en aningen växande ångest inför julen och julklapparna. Inte en enda julklapp är köpt ännu och mitt konto säger just nu att det inte blir någon form av dyrare julklappar i år. Och med tanke på det med pengar så ringde just banken att jag borde komma dit och prata om sparande och sådant. Vet att dom ju bara vill diskutera med sina kunder nu och då, men känns lite surt att just nu inte sparar någonting alls, fast få har säkert möjlighet till det under studietiden. Fast snart blir det hoppeligen ändring på det, för om allt går som det ska så är jag färdig hälsovårdare om ca 7 månader, lite mera prestationsångest där, huj. Och ja, det har jag säkert inte berättat, att jag troligen kommer att tillbringa sommaren på Åland på mitt första riktiga jobb, spännande! Ha det bra, hoppas på att jag hinner slänga hit något smått snart igen :)!

Bilden lånad från H&M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar