lördag 30 november 2013

Lillajul

Tänkte bara kika in en sväng och önska er en glad lillajul :). Här ska vi inte fira något alls, då jag har jobb med kvällstur i dag och morgontur i morgon. Har heller aldrig riktigt förstått vitsen med en liten jul före den riktiga julen. En del ger säkert julklappar, äter julmat och annat som hör julen till i dag, men så har det inte riktigt varit i min familj. Vi fick alltid julkalendrarna på lillajulen och eventuellt lite godis eller någon annan sak. Nog är ju ändå julafton den där dagen då det ska firas på riktigt tycker jag, men alla gör ju förstås olika. Just nu är det ju lite grått och trist ute så gärna sku det få komma ens lite snö så att det blir lite vitt på marken. Då man nu ser ut är det nog svårt att förstå att det är december och första advent i morgon. Då jag ska jobba i dag så tog jag redan förra helgen fram en del julsaker, men ville inte laga för mycket ännu då ändå sedan blir trött på att titta på allt julpynt i över en månad, haha. Bjuder i stället på lite bilder från förra vintern för lite känsla av vinter. Nu ska jag skriva min praktikutvärdering, efter det blir det länk i det friska vädret och sen att åka mot jobb, ha en bra lördag :)!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar