lördag 15 mars 2014

Känslorna

Har ofta tänkt på det där med hur dofter, smaker och musik kan framkalla olika känslor, minnen från länge sedan, både negativt och positivt. I dag satte jag av en slump på en låt av kent som jag inte hört på länge och så kom någonsorts känsla av att den för en tid sedan betydde mycket, framkallade många känslor osv. Som t.ex. att alltid då jag äter mannagrynsgröt påminner det om min barndomskompis Inkeri. Säkert för att vi i dagis döpte saftsoppan som vi ofta fick till mannagrynsgröten för elefantblod och det där får mej alltid att skratta lite inombords fast det är något som hänt så länge sedan. Och hur kokade morötter och näckrosor i sjön alltid påminner om barndoms somrar hos mommo. Hur rostbröd med kaviar och oboy alltid påminner om Dyddan och att doft av maskinolja och svets påminner om pappa. Märkligt det där hur vissa saker sparas där inne nånstans och så plötsligt kan nån doft eller ljud få fram det där minnet eller känslan igen, som man knappt kom ihåg längre. Här har det tyvärr varit ganska tyst igen en tid, men praktiken slutar på onsdag så sen kanske det blir mera liv igen, fast sen väntar en hög av uppgifter och tenter, men ser redan vissa dagar ljuset där framme någonstans, fast i dom jobbigare stunderna vill jag bara sluta skolan direkt, ge upp liksom, ta lite ledigt, men det sku ju vara helt galet med bara tre månader kvar, haha. Önskar dej en bra lördag :)!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar