fredag 28 februari 2014

Längtan

Just nu har jag en jättestor längtan efter sommar. Beror säkert på det här lite trista vädret, men det är verkligen skönt att det i alla fall blir ljusare hela tiden. Känns inte längre så jobbigt att stiga upp på morgonen då det blir tidigare ljust och att också kvällarna blir längre. Har för mej hela vintern varit ett jäkla släpas på saker hela tiden då här som vi bor inte har någon vägbelysning, först ca 8 km mot byn där det bor mera civilisation än här ute i skogen, haha. Jag är inte direkt typen som far ut och går/springer i mörkret med pannlampa och reflexer, varför jag typ hela vintern har varit tvungen att ta med utekläder, byta om på passligt ställe och gå mina länkar i byn om de inte passat in före det blivit mörkt. Om sanningen ska fram så är jag snart 23 år och ganska mörkrädd. Mörkrädd har jag varit sen någongång i barndomen, då nattlampan var min bästa vän och typ monster i mörkret under sängen har väl nästan alla trott på i något skede av sitt liv. Fortfarande i dagens läge så är mörker inget jag gillar speciellt mycket och det värsta senariot här i vårt hus sku väl vara att jag sku vara ensam i källaren och det sku bli strömavbrott, huj. Anyway, i dag blev det ett besök till Ikea efter praktiken då jag sku lämna tillbaka en lampskärm som sambon totalvägrade att ha i sovrummet. Inte förstår jag varför man ska ha jättestark belysning i ett sovrum, men visst, för honom sku nog typ lysrör passa överallt i huset, men har gjort klart att fast industriell stil på inredningen är ganska populärt just nu, så bor vi ändå inte i nån jäkla fabrik och dessutom är det inte direkt min typ av inredning heller. För lampskärmen fick jag då tillbaka ett kort med den summan den kostat och det måste ju användas upp direkt, blev lite ljus, en ampel (ska visa bild senare) och några växter. Där hade dom också redan ställt fram trädgårdsmöbler och en del tips till vårens/sommarens inredning, tyvärr är plånboken för tom för allt som jag sku vila ha just nu, men här är lite inspirations bilder för våren/sommaren :)!








Bilderna lånade från skonahem.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar