tisdag 20 maj 2014

När det närmar sig

Var verkligen inte meningen ett det sku bli så tyst här, blev själv helt chockad över hur länge sen det är sedan jag skrivit senast. Ursäkta för det! Just nu är riktigt den sista officiella skolveckan på gång och nästa vecka har vi bara två dagar första hjälp kurs och fredagen 13.6 (lyckat med fredagen den 13., inte alls vidskeplig, hehe) är det dimission. Har just nu svårt att tro att jag faktiskt ska bli färdig, men på torsdag har vi ännu seminarie där utvecklingsarbetet ska presenteras, så det måste ju också klaras av före man får lämna in anhållan om examensbetyg. Fyra år har ändå gått så otroligt fort nu när man ser tillbaka och om jag känner mig själv rätt så kommer jag säkert gråta som ett litet barn på dimissonen. Nåjaa, mest kommer det nog att vara av glädje, fast just nu känns ju också en del spänning av att på riktigt ta klivet ut i arbetslivet och kanske också en liten rädsla över vad som väntar där. Efter att nu i snart sju hela år efter grundskolan ha varit studerande känns det lite konstigt att jag efter 13.6 får kalla mig sjukskötare/hälsovårdare, men inte att glömma så är jag ju närvårdare också. Nu vet du i alla fall vad jag är upptagen med för tillfället, ska försöka att det inte blir lika länge till nästa uppdatering :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar