lördag 31 maj 2014

Wc & tambur

Det önskades mera bilder av huset, så tänkte försöka fota alla rum som de ser ut nu. Märkte att det nog är ganska länge sedan jag visat något mera av huset, senast var ju det lite förändrade gästrummet. Har bara inte hunnit ge hemmet så mycket energi de senaste månaderna då det har varit så intensivt i skolan, men nu när jag har ledigt så ska det bli mera omskött. Eftersom det varit så mulet väder de senaste dagarna började jag i går med storstädning och ska i dag fortsätta med den, har sovrummet och kontoret kvar. I helgen eller i veckan ska jag också försöka få fönstren tvättade i alla fall på insidan. Första rummen på bild får nu bli den andra tamburen och wc:n. Vi har två ingångar till huset, en på framsidan och en på baksidan där man kommer direkt in i köket. Efter att vi gjort dräneringsjobb runt huset så är trappan från ingången på framsidan ännu borta, varför ingången inte går att använda just nu. Fast på terassen kan man ju sitta, det är här vi ofta brukar äta mat och jag sola på sommaren. Har säkert sagt det här jättemånga gånger, men till insidan i huset har ännu inte gjorts något. Med en studerande och en egen företagare i huset så har vi inte prioriterat någon renovering inomhus ännu, huvudsaken är ju att man har tak över huvudet. Det mesta som är relaterat till huset, inredning och bilder av huset finns under fliken huset som hittas bl.a. på hö. sidospalten eller under de inlägg märkta med den fliken. Önskar dej en bra lördag :)!

Ingången till wc finns bredvid vardagsrummet.
Här tänker jag mej i framtiden absolut marrakech kakel på golvet (bl.a. dom här är en favorit) och kanske tapet på väggarna.
Sett från vardagsrummet ser det ut så här.
Mittemot från ytterdörren (kameran mår inte så bra, därav det gröna ljuset?)
Ingången till vinden

Våningsfatet hittade jag på loppis, tycker det passar bra som smyckeshållare.
Från sovrummet ser man kontoret och till höger finns vardagsrummet.
Till vänster från sovrummet går man ner i källaren.
Här ser man in i sovrummet.
Bredvid ytterdörren finns ''kontoret''
Ingången på framsidan
Här ska en ny trappa byggas och nedanför en terass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar