tisdag 25 november 2014

Att börja pynta

Hemma hos oss har vi just nu debatt om när man kan börja julpynta.
Sambon tycker att det ska man göra först 1.12 och jag vill helst före lillajul som ju är redan nu på lördag.
Den här hösten har jag haft jättemycket längtan att börja pynta,
sku gärna ha börjat typ i går, hehe.

Kommer i år också att ha samma pynt som förra året, eftersom skatteverket så gärna vill ha mina pengar.. Men nästa år blir det säkert en del nya saker.

Har tidigare som julpynt också använt mycket naturmaterial i form av kvistar, granris och
bärris samt mossa.
Det är gratis och går att variera på så många sätt.

För mej har julpyntandet blivit bara viktigare för varje år sen vi bott i eget hus.
Och det är ju alltid lika spännande att dra fram lådan med julpynt och intressant hur man inte kommer ihåg allt vad den innehåller.

Hos oss är julen nog som övriga stilen här hemma, blandning av gammaldags, nytt och romantiskt.
Lite röd tycker jag nog att julen ska vara, men inte för mycket.
Fast finns säkert lika många sätt att pynta som det finns människor :)!
Som avslut här lite bilder av hur jag hade pyntat förra året, ha en bra tisdagskväll :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar