torsdag 20 november 2014

Att förnya lite

Hej torsdagskväll!

Nu när jag inte studerar mera har jag äntligen börjat jobba mera aktivt på att korta av vill-ha-listan till vårt hem.
Man kan ju tyvärr inte få allt på en gång, men nästa sak som ska få flytta in är antingen vitrinskåp eller nya soffor till vardagsrummet.

Förr-förra veckan köpte vi ett nytt soffbord från Ikea, som jag tyckte vi absolut inte kunde vara utan, men sambon var inte av samma åsikt.
Fast hem kom det i alla fall, är man envis så är man ;)

För c. 2 veckor sedan på lördagen var jag med Janina till Cozy Villa på julöppning.
Som nästan alltid därifrån följde ju en del saker med hem (syns på bilderna nedan).

Nu har jag lite köpstopp på inredning för resten av den här månaden (kanske nog behöver köpa någon ny julgardin eller så, men inte såndärna små vill-ha-saker).

Anyway, så här ser vardagsrummet ut just nu :)

 
Bordet kommer från Ikeas Hemnes serie

Brickan är från H&M Home och ljushållarna från Ellos

Bilden blev tyvärr jättesuddig, men poängen får man väl fram, bilden är tagen från köket.

Från Cozy Villa köptes ''stegen'' och Iris lights

Valde färgerna vit, ljusgrå, mörkgrå och svart, bollarna är lätta att byta så man kan variera

Igen suddig bild, men de ger verkligen ett jättemysigt sken :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar