lördag 26 mars 2011

Slut på tonåren

Om exakt 31 minuter (skrivet kl. 7.49 och jag är född 8.20) fyller jag 20 år och lämnar härmed tonåren bakom mig. Det känns nog lite konstigt och stort att nu påriktigt bli ''vuxen''. Jag får ju nu till och med köpa riktig sprit. Ännu mera positivt är att jag i morgon den här tiden sitter på ett flygplan påväg till Teneriffa. Konstigt nog har jag ännu inte drabbats av någon större resfeber. Kanske beror på gårdagens resa till Tallinn, då vi steg upp kl. 03 och startade mot Helsinki redan kl.04.00. Så resten av den dagen tillbringades i hytten slöandes, i tax-freen och så i land i Tallinn där det förövrigt var ett jäkla snökaos. Dagen fortsatte med att jag och Jesse råkade ta en liten fylla kl.14 på dagen, hur ofta händer det liksom? På semester är svaret. Nå nu är man ganska många pengar fattigare, men alkoholmässigt mycket rikare igen. För att nu fira mina sista 20 minuter som teini så delar jag med er en låt som påminner mig om mitt sista år i högstadiet, teinin i all ära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar