söndag 27 november 2011

Advent

Hej och glad lilla jul lite i efterskott. Är direkt ingen jul-människa ; konstigt jag vet, så här firades ingenting i går. Jaa lite spetsad glögg drack jag nog och så var det bara häng med min man. Verkar nog som att de flesta gillar julen jättemycket, men jag tycker det bara är massa stress och att göra av med pengar och funderande över vad folk vill ha i julklapp, vart tog det roliga och mysiga vägen? Det försvann säkert i samma stund då jag fick veta att jultomten inte är på riktigt och att det är föräldrarna som köper julklapparna. Sen förstår jag inte hela julpynts grejen riktigt, sätta en massa tid på att pynta, dona och fixa och sedan ta bort allt igen om nån vecka. Och då har man ju redan fått ont i ögonen av att se på alla tomtar, barrande granar och röda grejer. Äh men nu ska jag inte gnälla över de flestas favorit högtid, ska själv ändå spendera julaftonen på jobb, för att jag själv valt det. Och förövrigt är jag medveten om att jag borde blogga mera, men inspirationen finns inte riktigt. Veckan som gått har varit bra, trivs jättebra på praktiken; hade mellanvärdering och fick bra feedback, sjukt bara att redan halva praktiken har gått. Kan faktiskt kanske se mig själv jobba på en kirurgisk avdelning i framtiden. Annars så har jag tränat, fotat, shoppat lite, tagit hepatit-vaccin nr. 2 och hängt hemma. Tar massor av foton hela tiden som jag tänker lägga upp här, men blir aldrig av, ska försöka förbättra mig där. I går bakade jag skinkpaj och så åt vi massor med karkki och chips, det bästa med lördagar att man kan äta vad man vill. Jag är en obotlig sockerråtta och har alltid varit det, så försöker hålla mig till att äta godis bara på lördagar. Ibland lyckas det och ibland inte. Den bästa medicinen mot t.ex. mensvärk som alla kvinnor säkert vet är ju choklad så vad gör man? Men såklart åt vi inget julgodis, utan vanligt lösgodis och jelly beans (vilket alltid påminner mig om Ina, har då ingen aning varför). Som avslut på detta oändligt långa inlägg vill jag att veckan som kommer ska gå snabbt, då jag hela nästa helg ska besöka Ina i Helsingfors (jo, ska försöka att inte betee mig så hemskt turistigt, haha). Nu tänkte jag gå ut i regnet på långlänk och sedan står städning på schemat, bra söndagsaktiviteter. Här kommer ännu lite bilder av det som fick följa med mig hem från stan i går och såklart dagens låt. Ha en bra första advent :)

Gårdagens facelook
Fixar nästan aldrig håret nuförtiden, så ni kan ju gissa hur länge det här enkla tog.

Sjal, vantar, halsband och armband; allt från Stockmann
Hjärta Pieces och armband Snö of sweden










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar