onsdag 2 november 2011

Syndat

God morgon! I alla fall härifrån då jag fortfarande inte orkat stiga upp från sängen. Fast jag varit vaken sen 7; piss på en ledig dag att inte kunna sova ens lite längre då jag somnade typ 2 i natt. Aja nog om det. Måste bara få bekänna mina synder. Så här kommer det; jag har shoppat och ångrar ingenting, haha. Nej, men hade lovat mig själv att försöka att inte köpa nya kläder eller accessoarer innan nästa år; det enda jag köpt sen september är en resväska och en tisha. Men i går så låg bara lönen där på kontot helt orörd och jag surfade runt lite, men alla saker är behövliga, kan jag i alla fall påstå. Jag gör nog mitt för den här världen jag med; har ett fadderbarn i Sri Lanka, köpt rosa bandet detta år igen, skänker pengar till Röda korset och skänker bort och säljer vidare saker jag inte behöver. Så att jag nu köpt en till klocka, en ring (båda på rea) och en väska jag länge velat ha, är väl inte hela världen? Man lever bara en gång och ska alla pengar sparas får man ju inget kul från dem. Fast en sak till har jag bestämt; att från och med nu är inget mer impulsshoppande tillåtet. Alla saker jag köper ska vara noggrant igenom tänkta och alla liksom blend in i med resten av min garderob. För annars står man där igen om några månader och rensar och funderar; vad fan tänkte jag med den här tröjan då? Nej nu måste jag aktivera mig, ska träna lite, äta lunch och sen springa i väg till gymmet med Jessica. Dagens låt får bli av ett gammalt favorit band, enjoy :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar