fredag 12 april 2013

Lugnet

God morgon! I dag är jag ledig och har faktiskt ingenting skolrelaterat som måste göras just nu. Känslan av lugn är obeskrivlig. Fast storstädas borde här verkligen och vädret verkar passande för det. Även om jag tycker om att ordna, fixa och pyssla på så blir också jag ibland så trött på de där jäkla hushållssysslorna som aldrig verkar ta slut. Alltid finns det något att plocka med. Och så den där bykkorgen som på något sätt har blivit bottenlös, vi bor ju ändå bara två vuxna personer här. Förstår att man har mycket byke med barn, men det har vi ju inte. På tal om barn, så hade husets två fyrbenta i morse lämnat en trevlig överraskning i köket. Sådde påskgräs åt dem för att äta, då det nu inte finns gräs ute och stackars blommorna här inne får lida för det. Men någon av katterna hade alltså tyckt att det var mycket roligare att sprätta ut allt muld över hela köksgolvet, så det blir nog inget mer påskgräs i det här huset, i alla fall för katterna. Nåjaa, men nog tycker jag ju om dem för det. Tror nog att jag tyvärr är precis det som säkert kan kallas en crazy cat lady. Lite tokig är jag väl och ibland tror jag att jag nog älskar våra katter lite för mycket. Men bästa känslan som finns är nog när katten hoppar upp i famnen och trampar med tassarna, spinner och bara begär om att få bli skrapad lite bakom öronen.
Plötsligt blev det här ett inlägg om katter, då det egentligen skulle handla om dagens vill ha från Ikea. Fast först en annan sak. I går var en riktig vild dag i lilla lugn livet. Prövade på två nya smaker av glass och åkte mönkijä på isen (gillar inte att åka saker som jag inte själv kontrollerar och isen är ingen favorit att vara på, ni hör fegisen som talar va?). Sen gick jag och sova för att coolheten tog slut, haha. Var i går och se till sambons jobb där han håller på och renoverar en sommarstuga och kan bara säga att där vill jag också bo. Var helt sjukt fint, vitt och ljust. Och så roligt att se hur sambon stolt berättar om allt som de gjort där, duktig karl man har! Om jag fick välja två personer som jag tillsammans med sku planera inredningen i vårt hus så sku det vara hon som planerat den där sommarstugan och Inas mamma, för deras otroligt bra smak! Men nu tillbaka till Ikea. Har bestämt att i sommar då jag fått sparat ihop lite lön, så ska i alla fall ett nytt vardagsrumsbord inhandlas och troligen kommer det från Ikea, bara älskar den där Hemnes serien. Så här under får ni se dagens vill ha från Ikea, kan hända att har lagt hit någon av sakerna redan tidigare, minns inte, alla bilder är lånade från ikea.fi. Ha en bra dag :)!

Det här avlastningsbordet har vi redan i vardagsrummet
Tv bord

Soffbord; skulle i mitten ha någon form av träbricka med ljus och andra små prydnadssaker.


Skulle ha två vitrinskåp bredvid varandra; får fungera som bokhylla, glas skåp och förvaring för prydnadssaker.

Med en filt eller fårskinn och kanske en dyna skulle den här se jättemysig ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar