tisdag 30 april 2013

Råddigt

Vad råddigt det blir då det är helg mitt i veckan. Vaknade i dag av att fick samtal om jag kan komma på jobb hela nästa vecka, yrvaken trodde jag att det var lördag i dag. Drömde faktiskt i natt att var på jobb i hemvården, men att inte hittade till någon av klienterna och alla var typ utlänningar som nu kanske inte ändå är så vanligt här på Kimitoön. Typiskt nog så börjar ju skolan igen nästa vecka, så den enda dagen jag hade passligt är fredag, men är ju bättre än ingenting.
Nu har jag just anlänt hem från Salo, var och handlade lite dricka och annat smått tills i kväll. Sparade nog någon cent på att köpa alkoholen från Lidl, men bensin for det ju nog. Funderar ofta värför jag inte oftare far till Salo och handla, då det från vårt är bara ca 35 km ena vägen och utbudet där är mycket större än i butikerna här på Kimitoön. Men så måste man åka färja ca 5-10 minuter också. Något som jag ännu inte hade gjort ensam, men sjönk gjorde färjan ju inte trots den hårda blåsten, haha. Den efterlängtade lönen kom i dag, men for en del pengar på bara ca 1 h. Har nu lite dåligt att vara, men nästan allt som köptes var helt nödvändigt. Var till motonet efter en ny blink till min bil (blev förstörd då på påsken krockade med ett rådjur, men det och lite bucklor var det enda som uppstod). Och började där fundera över hur borttappad jag alltid känner mej i bilbutiker. Och såklart frågade ju försäljaren nåt jag inte hade nån aning om, men svara väl något som lät någolunda smart ändå. 
Annat som följde med hem var födelsedagspresent åt Janina, en miniradio till köket (har funderat på att det sku vara kiva länge och nu var priset nedsatt), färgpatroner till printern och mat. Gick på skoj in i Jysk och råkade där hitta en klocka som skulle passa perfekt i vardagsrummet då den gamla slutat fungera. Och den var ett riktigt fynd, jättestor men priset endast 17€, var ju tvungen att ta den och passar perfekt! Nu ska jag göra lite skolarbete ännu och sen blir det att fixa sig klar för fest. Tyvärr är vädret mulet och blåsigt här, men det hinner ju ändra. Vi ska ju ändå på hemmafest och antar att Becca och Frej inte låter oss stå ute i regnet, haha. Annat var det ju då för x antal år sen då man som tonåring måste sitta i någon skogskant och dricka. En riktigt glad vappen till er alla :D!

Köpte den vita radion, ni trodde väl inget annat?

Klockan längst till höger hänger nu i vardagsrummet. Bilderna lånade från google.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar