söndag 1 december 2013

Första

Har hela dagen väntat på att få fara hem och tända det första ljuset för första advent. I dag har varit en dag fylld av program så blev att göra det först nu på kvällen. Först var jag på jobb, efter det besök hos fammo & faffa, till gymmet med Becca och sist länk i det jäkla hala vädret, men nu är jag äntligen hemma. I år blir det andra jultiden här i eget hus och det har på något sätt gjort att jag har fått tillbaka den där mysiga känslan med julen och inte bara känner att det är stress. Har jobbat kvällstur nu två år i rad på julaftonen, men i år har jag morgontur. Har inte ännu bestämt mej för om jag ska fira med min eller sambons familj, men det finns ju tid kvar att fundera. Har kanske hälften av julklapparna färdiga redan, men tar ingen stress över det ännu. Vill nu först få praktiken undan, som ju slutar på torsdagen (om jag blir godkänd, men känns nog så) och börja skolan igen lite före jullovet, sen har man kanske mera tid att tänka på annat. Önskar dej en bra söndags kväll och första advent :)!


Förra året hade den brun & vitrutiga små rosetter,
men i år böt jag ut dem till snöre av jute (såg dammet där under först nu, haha)
Dynorna med jultext är från H&M Home (så också de andra dynorna)
Gardinen från Ellos

2 kommentarer: