tisdag 5 maj 2015

Att välja hus

Vill först klargöra att vi inte ska flytta, rubriken syftar mera på att välja hus framför andra alternativ.
I mars hade vi bott här i huset tre år. Ibland känns det som tiden rusat i väg och jag inte kan fatta hur snabbt det gått, men sen andra gånger kan det kännas som att vi alltid bott här, det här är ju hemma liksom. Jag har bott här på heltid snart två år, eftersom jag hade lägenhet i Åbo under studietiden, men inte det sista året.

Klart vi med sambon har diskuterat det där var vi annars skulle bo, troligen i lägenhet, men ingen av oss kan faktiskt se det så. Han har sitt företag och en massa maskiner, fordon osv. han behöver till det och dom behöver ju plats någonstans. Och det här har jag säkert skrivit tusen gånger tidigare, men den där känslan att det här är hemma första gången man kommer någonstans, tror jag att man inte alltid får, men så kändes det faktiskt första gången vi var hit och bara såg huset utanför.

Visst har både lägenhet och hus sina för- och nackdelar, men personligen ser jag inte mej bo någon annanstans än just här. Ett hem kan man göra av båda och det är ju det som är huvudsaken i slutändan, att de som bor där trivs. Vi har ju massor av jobb framför här ännu iom att ingen renovering ännu har gjorts, men det är nog bäst att skynda långsamt och det är ju såklart också en stor ekonomisk fråga att börja göra om ett helt hus, dessutom kommer här att behöva bytas både el och rör så endast det blir ingen billig historia, ser ändå mycket framemot den dag det äntligen kommer vara gjort.
Avslutar med att jag tycker om vårt hem och hoppas att vi alltid kommer bo här. Hoppas du får en bra tisdag :)!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar