fredag 22 maj 2015

Fredagsprojekt

Här börjar ledigheten snart vara slut, på måndag börjar jobbet igen. Just nu känns det som att jag gärna sku vara ledig lite till, har först den här veckan börjat slappna av på riktigt. Jag är tyvärr lite den där som får dåligt samvete av att bara vara en hel dag och inte göra någonting. Men även sådana dagar behöver alla ibland, här blir det ofta krapuladagarna som är sådana, för då mår man för dåligt för att orka göra något mera än att äta, hehe. Det är säkert delvis ett resultat av att leva i dagens samhälle, man ska (tror vi?) hela tiden prestera, i arbetsliv och privatliv.

Dagen har i alla fall bestått av att fixa lite i trädgården. Det är nog en av mina sämsta sidor att orka med, eftersom det med hus innebär att man ofta också har en gård att ta hand om. I alla fall har vi kommit lite på vägen från den halvt vildvuxna djungeln som växte fram här ute den första våren/sommaren för tre år sedan. Mitt största problem med trädgård är nog att jag tycker om att planera, men förverkligandet blir liksom lite halvt, det är ju helt sjukt mycket jobb. Så verkligen hatten av till alla som orkar fixa, odla och rensa osv. Det tar ju sån tid också, tycker jag gjort massor i dag då bara klippt en hel liten gräsmatta och halva stora gräsmattan och planterat lite blommor. Kanske det kommer mera med åren det där trädgårdsintresset, då har vi kanske en perfekt fin trädgård då jag är typ pensionär, haha!

I helgen står en del roligheter i kalendern, i morgon blir det 30-års fest. Ska bli skoj med lite socialt umgänge, nu har jag mestadels suttit här hemma i skogen, nå skämtosido. Här kommer ännu lite blandade bilder från dagen. Önskar dej en skön helg :)!

Obligatorisk frukostbild, gjorde smoothie på banan och kiwi.

Sparat alla biljetter från senaste 5 månader Åbo-Mariehamn & tvärtom, några gick ju till Långnäs, 14 stycken blev det.

Planterat blomlådor till andra ingången.

En ny trappa sku nog vara ett bra nästa projekt, har dock inte byggt något annat än Ikea sedan i högstadiet. 


Lyckades köra över den här stubben för någon vecka sedan, tur att min bil är så skruttig redan, nu ska jag väl se den. Ni som känner mej är nog inte alls förvånade, ibland undrar jag hur någon kunde ge mej körkort.

Återvinning av en gammal brandsläckare.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera