onsdag 13 maj 2015

Daim cheesecake och comeback

Hej onsdag! Förra veckan gjorde jag en daim cheesecake som var jättegod, så tänkte nu dela receptet här. Cheesecake är ju oftast relativt lätt att laga och ganska förlåtande, svårt att misslyckas. Vilket för mej är bra eftersom jag ibland misslyckas med de mest konstiga saker då det kommer till matlagning. Sku t.ex. göra batatfranskisar förra veckan, gick nog att äta, men som de sku blev dom tyvärr inte, vad som gick fel har jag inte ännu heller kommit fram till.





I går blev det comeback på eget gym här i Kimito, hade varit där senast i november före jag åkte till Åland. Hade sällskap av Jessica och såklart en del andra bekanta och mindre bekanta människor. Kändes bra att träna och känner mej nu lite mera motiverad igen. I dag piskar regnet mot rutan och jag sku så gärna vilja ut och prova mina nya länkkaren, men kanske det blir uppehåll senare. Inte för att jag är speciellt rädd för regn men just nu stormar det verkligen här. Perfekt väder för lite onlineshopping, hehe. Från Stadium är nu lite grejer på väg hem. Hoppas du får en bra dag, efter regn brukar ju komma soool :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar