tisdag 11 januari 2011

Varför just nu?

Hela hösten har den tanken funnits där i bakhuvudet; varför valde jag att studera vidare just nu? I dag är en sån dag då jag verkligen sjukt mycket önskar att jag hade ett jobb att gå till, i stället för att vakna upp skit sur och trött på morgonen och gå till skolan. Men det gör jag, för det här är ju det jag vill och då måste man satsa. Nog för att skolan ibland slår tre-skiftes jobb med massa stress. Men det är ju därför jag sitter och skriver det här nu, för att jag med handen på hjärtat kan säga att jag älskar att vårda! Det här är det jag brinner för och vill göra. Som dom sade på en föreläsning i yrkkis; Att det är modiga som väljer vårdyrket för att man måste ha vilja, mod och framtiden, typ sådär. Så nu får jag tänka på alla fina stunder och hur bra jag mår av att hjälpa andra må bra. För att få min YH-examen ska jag offra blod, svett och tårar och om 3,5 år är jag nöjd som fan! Så nu biter jag snällt ihop hårt och skriver klart rapporten på 8-10 sidor till fredag om god vård, vårdvetenskap och etik. Fast är på god väg, sida ett klar redan. Hoppas ni har roligare saker för er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar