tisdag 13 mars 2012

Att försöka köpa en skitdyr kaffekokare och inte förstå varför

Det mesta hittills i mitt och Jesses försök att enas om saker till huset; allt från målfärg, renovering och möbler har resulterat i större eller mindre bråk och tillsist inga kompromisser från min sida. Han får ta och sköta det själv om det ska vara såå svårt att fatta att JAG BESTÄMMER inredningen och han bara håller med, nickar och är glad och nöjd att jag orkar engagera mej, haha. Dagens uppgift blev då att jag blev skickad med Jesses mommo till Stockmann för att välja en Moccamaster. Här måste jag väl nämna att jag inte dricker kaffe alls (enstaka tillfällen händer det, men ytterst sällan) för tål det inte och så smakar det skit. Så jag förstår inte riktigt varför man behöver en kaffekokare för typ 200€. Man får ju fan en halvstor soffa för det priset, men ska det vara så ska det vara. Problemet var dock att Jesse är petnoga och det fick inte vara så eller så eller si med kannor, fastsättning, knappar och jag som klart inte förstår eller bryr mej var ju inte den bästa att välja. Så nu får han gå dit själv och välja sin jäkla kaffekokare och hoppas den sen kokar bra kaffe, but I won't know, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar