torsdag 2 maj 2013

Ett år

I dag skulle Leevi kissen ha fyllt 1 år. Men han blev ju under en bil i oktober förra året, så fick bara leva 6 månader och hos oss bodde han ca 4 månader av sitt allt för korta liv. Saknar honom nog som fan vissa dagar och det kokar inuti varje gång jag ser personen som körde över honom. Fast vet ju att det inte var på flit, men gör ju ändå ont inuti. Inte är det ju meningen att en katt ska dö sådär plötsligt. Men vi har ju Mio kvar som också kom från min mosters. Fast han minns ju säkert inte sin kompis mer och nu har han ju Nasse. Men inte kommer Nasse och Mio överens på samma sätt som Mio och Leevi gjorde. Antar att det beror på att de inte flyttat hit samtidigt och kom från samma familj. Fast visst kommer de bättre överens nu än i början, Nasse har nu bott hos oss ca 4 månader. Älskar våra katter precis som jag älskar familj och vänner och de är ju också mina bästa vänner! Kanske är lite knäpp, men ni som har husdjur vet nog va jag menar. Den här dagen har nog känts lite jobbig, men vet ju att han har det bra där i katt himmlen! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar