lördag 7 september 2013

Lördag

Har säkert publicerat 100 inlägg som heter lördag, men ibland är det så svårt att komma på någon vettig rubrik. Vaknade redan kl. 8 hur pigg som helst, men fick nog tack och lov sömn igen, bara för att bli väckt av att telefonen ringde. Hatar att vakna så, oftast blir jag helt vettskrämd. Det frågades om jag kunde komma på jobb i dag, men tackade nej. Att jag redan måste ge bort en månad av studiestöd är tillräckligt så får ju försöka att inte jobba så mycket att jag måste ge bort en till. Och så har jag ju faktiskt ett liv också, har sett framemot en ledig helg med att bara ta det lugnt. Men såklart kom det dåliga samvetet krypande efteråt, men är ju faktiskt inte alltid på mitt ansvar att vara vikarie då det passar eller inte passar. Har allt för många gånger hittills redan satt jobbet före mina egna behov så nu måste man någongång lyssna på sig själv också. Är tacksam för att bli erbjuden jobb då alla inte har, är inte det att jag är lat, men orsakerna ovan väger ganska för mycket just nu så det med det. Dagens planer är ännu ganska oklara, ska ta mej till butiken och handla mat iaf, kylskåpet ekar ganska tomt just nu. Sen blir det att måla och fortsätta med andra projekt som står på hälft, i dag kan man ju inte sitta inne. Sen i kväll ska vi kanske till en kompis stuga och bada bastu. Tänkte som avslut visa några av sakerna som paketet från Ellos innehöll och några bilder från morgonen. Paktetet innehöll ju också påslakan och ett nytt tyg till kökssoffan, men i dag ska soffan slipas så hoppas jag får visa bilder på slutresultatet snart. Önskar dej en bra lördag :)!

Hade tittat på de här länge, men tyckte dom var så dyra.

Men med rabatt blir ju allt lite billigare och älskar dom verkligen, ger sånt mysigt sken!

Ny gardin i tamburen, den andra var lite väl somrig med rosor på.

Lampan från Ikea har hittat sin plats


Fick sötsug i går och lagade maränger, inte världens vackraste dock ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar