söndag 29 december 2013

Julpynt del två

Lovade ju mera bilder på årets julpynt, så här kommer nu del två. Eftersom de ekonomiska tillgångarna har varit ganska begränsade så har jag tyvärr inte kunnat skaffa t.ex. så mycket julbelysning ute på gården som jag hade velat, men hoppas på en bättre situation inför nästa jul. Anslagstavlan eller vad man ska kalla den som finns på de första bilderna kommer ju såklart att hänga kvar också efter jul och nyår, får byta texten sen bara. Hade förövrigt kollat på en liknande på ellos.fi i säkert flera månader, men tyckt att den var för dyr. Sen hittade jag den här på bytesbörsen för ett lite billigare pris än den på ellos och så var jag ju bara tvungen att slå till. Den är egentligen köpt för länge sedan, men mannen i huset har inte fått upp den på väggen så därför tog jag tillsist saken i egna händer och spikade upp den själv. För så svårt var det ju inte, fast har ingen garanti på att den hänger rakt. Nu när jag äntligen fick in alla bilder, men så kommer ingen text under utan att de blir i helt annan ordning, typiskt.. Men fönstret som syns på fjärde bilden och framåt hänger iaf i sovrummet ovanför sängen, det är ett gammalt fönster som varit på huset tidigare. Det ska jag visa helheten av någon annan dag för då fotografen var framme satt där någon i sängen som inte ville vara med på bild, haha. Anyway, vet inte om det bara är jag, men är väldigt råddig med dagarna just nu, är det verkligen söndag i dag? I morgon börjar en ny vecka igen och på onsdag är det ju helgdag igen, oj oj vad råddigt det blir med helg mitt i veckan. Hur nyår ska firas är ännu oklart, men månne det inte löser sig senast på tisdagen. Önskar dej en skön söndagskväll :)!



Julkortet i härlig gammaldags stil kom från storebror med flickvän













2 kommentarer: