fredag 27 december 2013

WoodWick

Har varit mycket jobb och program de senaste dagarna så därför har jag inte hunnit titta in hit. Den utlovade del 2 av årets julpynt dyker upp här inom närmaste dagarna, före nyår i alla fall, bara jag hinner fota det. I går och i dag är jag ledig, på juldagen var det fest så i går tillbringades dagen i soffläge, hade säkert en av det här årets värsta krapulan, fyfan, men har ju ingen annan att skylla än mej själv, haha. Hoppas du har haft en skön jul och fått njuta av god mat och samvaro :)! Men nu till annat, tänkte visa ett ljus som jag köpte redan för en tid sen, men tyvärr inte hunnit blogga om. Ljuset kommer från WoodWick och speciellt är att det sprakar som en riktig brasa då det brinner. Tycker mycket om alla former av ljus, men det här har verkligen blivit en favorit, just för att det doftar så gott, men inte för starkt, doften håller sig kvar länge och för att det låter som en liten öppen spis då det brinner. Om inte det är mysigt, så vet jag inte vad. Ljusen finns i många olika dofter och storlekar. Jag köpte ett litet först i storleken medium för att se vad jag tyckte om det och vill nu rekommendera de här ljusen varmt. Doften på det ljuset jag har nu är linen dvs. linne, doftar fräscht och rent. Det bästa tipset då man inte riktigt orkar städa är nog att tända lite doftljus i stället. Till näst ska jag nog köpa ett med flera dofter i samma, då byter det doft vartefter det brinner. Här på Kimitoön finns ljusen att köpa i alla fall hos Tinnes hantverk och små ting, som för övrigt är en ljuvlig butik fylld med massor av fina saker. Hos Stockmann har jag också sett det här märket. Tycker även att de här ljusen passar bra som att ge bort i present, är ju ändå lite mera extra än vanliga ljus eller doftljus :)!





WoodWick ljus med flera dofter i ett, bilden lånad Härifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar