söndag 7 augusti 2011

Facebook=det som händer på riktigt?

Måste få skriva av mig om en grej som jag har funderat på länge. Vad gjorde man innan facebook? Hur fick man reda på var saker händer, skvaller, vem som är tillsammans, vem som bråkar, vem som köpt något, fått barn osv? Jo svaret är enkelt, man pratade med folk. Det gör man inte längre, för man läser från facebook. För många verkar tro att det som inte finns på facebook, finns inte heller på riktigt. Har haft studer då jag varit så uttråkad och arg på den här facebook hysterin att jag övervägt att radera mig därifrån. Men hur skulle jag då få veta what's going on? Men det roligaste är att folk tror liksom att om man blir osams så måste man radera varandra därifrån, då är det liksom ultimatum, no turning back om man blir raderad av någon man varit vän med. Det har hänt mig två gånger, av personer jag bara råkat bli sammankopplade med i mitt liv. Då tänkte jag liksom att come on, what's your problem? Det är ju inte så att man kan radera personer ur livet heller, hur gärna man än skulle vilja. Tänk vad skönt att bara kunna klämma på delete och poff så försvinner den personen ur ditt liv, du kan undvika den för alltid. Nåjaa men jag hade ett bra liv också innan facebook så tänker fortsätta leva det. För det som händer där är inte livet, kanske för vissa, men jag föredrar nog att ha riktiga vänner i mitt riktiga liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar