måndag 20 augusti 2012

Höst?

Tycker dagarna går allt för fort, tyckte det just blev augusti och nu mittiallt är månaden snart slut. Och om två veckor sätter jag mej igen på skolbänken för att inleda mitt tredje år till hälsovårdare, 2 down, 2 to go. Det känns också som att det var helt just jag flyttade till Åbo, sprang runt ihop bunden med ett rep på gulisintagningen och tyckte att Novia kanske ändå inte varit rätt val för mej. Men här sitter jag ännu och vet nu att det är rätt val jag gjort, hoppas jag i alla fall. Snart ska jag ju flytta igen till en ny lägenhet, men har ännu inte ens orkat planera så långt, bara att jag ska ta det allra nödvändigaste med mej. Är lite av en mästare på att samla på mej grejer jag egentligen kanske inte behöver så nu ska det bli slut med det. Fast sen så är man på rätt humör så då ska man städa och inse att den där kastrullen eller koppen behöv jag ju faktiskt inte. Då är det bara att det finns loppisar och frälsningsarmén man kan sälja eller skänka till. Det här blev nu bara en massa svammel. Det jag egentligen ville skriva var att i dag kändes det verkligen som höst. Solen skiner från en klarblå himmel, men värmen finns inte riktigt där. Var på en långlänk och i skuggan var det nästan kallt. Sen en sak som jag kan störa mej på är folk som åker förbi i bil och glor så förbannat då man springer/joggar. Varför? (kanske det händer bara här i Kimito?) Jag vet att jag inte har världens finaste teknik och då jag blir trött så ser det väl mera ut som en babian som springer fram typ. Men när folk tittar så vill jag bara springa ännu fulare för att liksom ge dom nåt att titta på, har mina idéer tydligen, haha. Men nu måste jag skynda för snart blir det en liten middag med mina tjejer, kul start på veckan :) Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar