måndag 6 augusti 2012

Ny vecka!

Tänkte bara kika in lite och visa något livstecken. Har haft fullt upp så nu under sommaren så därför har det  inte tyvärr blivit mycket skrivet. Fast hösten är påväg så då blir det hoppeligen mera tid till bloggen när jobbet slutar och skolan börjar. Jobbar sista dagen (natt-tur) torsdagen 30.8 och sen är jag några dagar ledig före skolan börjar 4.9. Kommer säkert bli lite stressigt med att packa, flytta och packa upp igen och att vänja sig vid ett nytt område och en ny lägenhet. Så jaa, nu har jag fått en lägenhet jag får hyra av min snälla kusin från september i Nummisbacken i Åbo. Det är helt tvärtemot mitt gamla ''hood'' där jag bodde innan, men liknar ändå lite. Lägenheten finns i ett trähus och är en liten etta med något intressant planlösning (bilder kommer sedan i september). Min kusin håller nu på och renoverar den lite, lägger laminatgolv och målar. Så när jag flyttar in kommer det att vara nytt och fräscht. I dag fick jag en rolig överraskning; skulle jobba kl. 7-13.30 så ändå lite kortare än vanligt, men fick gå hem redan kl.11 pga. så mycket övertidstimmar. Det är konstigt hur man mittiallt kan få känslan av att ''vad ska jag göra nu'' i fall det inte blir som man tidigare varit inställd på. Det här inlägget verkar nu bli evighetslångt så nu ska jag avrunda här. Jag kommer att tjata och tjata om det här (men har sett framemot det hela sommaren), nu är det bara 15 dagar kvar till kent konserten! Och i dag fyller världens bästa, envisaste och händigaste pappa 55 år, nämligen min! Stort GRATTIS till dej farsan :) (han kommer dock inte läsa det här då han inte kan använda datorer, men ändå..) Han ska i den här veckan eller nästa vecka få en present som jag funderat på länge, säkert 2 år. Men det får ni se när det är färdigt, det är något som jag kommer ha hela livet, men jag hoppas att det gläder honom med. Kanske ni kan gissa vad? och ännu här tillsist en låt som snurrat i mitt huvud hela dagen, skitbra är den! Ha en härlig fortsättning på dagen :)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar