onsdag 29 augusti 2012

Att inse en miss

Kollade statistiken och typ 15 personer fler än vanligt har läst mitt senaste inlägg vid namn vecka 35. Kan det månne vara så att någon kanske trott att jag plötsligt blivit gravid och redan typ ska klämma ut ungen eller att min blogg bara (mot förmodan) blivit såå populär? Kanske jag inbillar mej bara, men just när jag skrev rubriken och publicerat inlägget såg jag dubbelmeningen, syftade ju på att det var v. 35 på kalendern, haha. Eller sen är jag just nu för påverkad av alla diverse facebook vänner som väntar barn och inte skriver statusar om mycket annat, men det är ju vars och ens sak, det där. Sånt får man inte klaga om, för då kan du få en redig utskällning eller i värsta fall en fet smäll . Om man läser mina egna statusar på fb så kunde man säkert tro att jag är ganska alkoholiserad, men så är ju inte fallet. Finner det bara inte så givande eller intressant att skriva typ vad jag äter varje dag, hur katterna mår eller nåt annat utan ganska stor betydelse för andra. Kanske ingen heller bryr sig om att läsa varje gång jag super skallen full (så ofta är det faktiskt inte och lägger inte upp det varje gång såklart), but so be it then. Vill avsluta det här med att facebook statusar är nog oftast bara toppen av isberget, som också den här bloggen. Har ännu ett nattskift kvar, men hela jag skulle bara vilja sova gott i natt. Huvudet känns tungt och magen skriker efter något att äta, men är för lat för att stiga upp och göra nån mat, än. Ska också försöka svänga ihop lite kladdkake muffins till dem på jobbet, då det är min sista arbetsdag/natt för den här sommar säsongen. Helt bra har det varit, men åldringsvård är nog något jag kan utan och innan, har totalt ca 5 års arbetserfarenhet från det fältet. Och det känns emellanåt väldigt enformigt att göra typ samma sak varje arbetsdag. Tvätta, torka, klä på, klä av, mata, byta blöjor osv. Så nästa sommar tror jag nog jag är redo för något lite mer utmanande och innebär det en helt ny arbetsplats (eller nytt land?) så är jag bara med. Måste här ännu avsluta med en lite kul grej, min systerdotter Mira blir 3 år i december och hon är nog en finurlig liten dam. Hon hade en dag förklarat för min syster att moster Diane har haft två kattungar i magen, men nu har dom kommit så nu har hon två kattungar, haha. Roligt hur små barn tänker ibland. Det här blev ju ett evighetslångt inlägg, hoppas ni orkar läsa ända hit. Önskar er en bra fortsatt dag :)

Mina ''bebisar'' myser.


Busiga Mira.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar