måndag 7 januari 2013

Att vara tillbaka

Hej! Hur det gick till då det är nästan en månad sedan senaste uppdatering , det vet jag inte riktigt. Säkert lika som jag just tyckte att det var sommar och nu plötsligt har vi redan haft en vecka av 2013. Får ju hoppas att det i alla fall ännu finns någon själ där ute som är intresserad av mina äventyr. Nå vad har hänt sedan senast då? Fick jullov och åkte till Tallinn med Dyddan. Där va det som det brukar, roligt, men fy farao så kallt. Resan kan summeras i god mat, alkohol, massa skratt och årets överdos av kortspel. Vi fick också en idé om att starta en blogg; Hypokondrikerns (tydligen jag, men inte riktigt enligt mej själv..) och bacillskräckens reseblogg skulle den heta tror jag. Problemet är bara att vi reser för sällan till följd av för lite pengar till sådana nöjen och jag antar att ingen skulle vara så hemskt intresserad av att läsa t.ex. hur smutsigt det är på någon allt för nära belägen Hesburgers wc.
Jullovet fortsatte sedan med jobb, så mycket jul hann jag inte fira. Men både juldag och nyår gick att fira ordentligt, så det är jag nöjd över, förutom äcklig krapula efteråt såklart. Ja sen då? vi har också skaffat en kattunge, Findus heter han och kommer trots min allt för stora nervositet som tur bra överens med Mio. Visst har det gått lite vilt till sen han flyttade in, men så ska det ju vara. Känns nu lite konstigt att ha flyttat till lägenheten igen, då jag tillbringat senaste 2,5 månader hemma med sambon och katterna. Men nog vänjer man sig igen med det, underligt med så mycket andra ljud omkring också. Grannen som nog tittar allt för mycket på tv, batteriet som lever sitt eget liv och kylskåpet som surrar lite sådär för högt så det blir aningen irriterande. Men jag trivs ju i mitt eget sällskap. Så i dag började skolan och känner att jag drabbas av svag panik varje gång någon lärare säger ''ja men nu är det ju inte långt kvar längre av era studier'' eller liknande. Första skoldagen för året har bestått av dessa uttryck allt för många gånger, information och examensarbetet och inlämnande av en ansökan där jag nog inte motiverade mina val så bra. Suger på det där, att producera text som egentligen är hälften ljug och smöra för att få något man vill ha typ. I morgon står självstudier på schemat, ska bli skönt med sovmorgon. Några bilder kan jag tyvärr inte bjuda på då endast sladden finns här i Åbo och kameran är kvar i Kimito. Hoppas ni alla mår bra och att det inte tar allt för länge tills vi ses igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar