torsdag 24 januari 2013

Förändring

Får ofta i tid och otid idéer om att förändra något här hemma. Flytta om, slänga ut, skaffa nytt, ni vet så där att vara i förändrartaget. Det behöver ju inte alltid vara någon stor grej, redan att flytta om några saker ger ombyte. Så senast var det köksoffan som fick lite ny stil. Soffan har vi fått av min mommo och har ingen aning om hur gammal den är, men länge har den hängt med. Har ju som bekant lite förkärlek till det där som ser lite gammalt och nött ut. Därför är vårt hus också fint som det är tycker jag. Klart det ska renoveras ordentligt någongång i framtiden, men just nu passar det mej fint att det är lite snett och vint, att väggarna har blekts och man kan se exakt var olika tavlor har hängt och att färgen flagnar här och var. Man ser liksom att någon bott här före oss, någon med sitt liv och sin stil. Och nu har det då blivit vår uppgift att fylla huset med vårt liv. Känns ibland som det inte alls var länge sen vi var första gången hit och tittade på huset utifrån, redan då visste jag att här vill jag bo och snart har vi bott här i ett år, tiden går fort. Fast nu tillbaka till soffan. Den är ju gul och resten av köket är ju också väldigt gult så där passar den in perfekt. Det kan hända att jag kanske byter färg på den i sommar då man kan måla ute och då får den nog troligen bli vit. Tyget på sitsen har jag länge tänkt byta ut, men har en klar bild av hurudant jag vill ha och det har jag tyvärr inte hittat ännu. Så nu fick den hastigt byta färg då jag råkade hitta ett gammalt sängöverkast i ett skåp. Hur det ser ut innanför soffan är det nog ingen som vill se, haha. Men väldigt praktiskt då överkastet är stort och blir det smutsigt så är det bara att vända och flytta på det lite. Hela soffhistorien började egentligen med att jag fick en köksgardin av en arbetskompis och den passade perfekt, men det gjorde ju inte soffans dynor till den. Jag tycker om när saker passar ihop så där lagom bra i alla fall. Nåjaa, vilken lång historia det blev om kökssoffan, här får ni se bilder i stället :)



Man ser inte så tydligt, men där är vita hjärtan och andra krumelurer broderade.
Home sweet home

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar