tisdag 8 januari 2013

Tuesday from hell

Godmorgon! Eller nej, min dag har inte börjat bra. Har för det första inte fått mycket sömn i natt, pga det där jäkla värmebatteriet som knackar och bankar så in i norden med allt för jämna mellanrum. När jag i mitten av natten redan var beredd att dra loss skiten från väggen och slänga ut det genom fönstret kom jag på att jag äger ju faktiskt öronproppar, som tyvärr inte hjälpte nästan alls. Vet att det här säkert är en liten sak i hela världen. Men med mina korta nerver som kan bli så jäkla irriterad över typ gnisslande, knackande, surrande ljud så går det inte bara att ignorera. Hatar också då folk snarkar, vad ska det nu vara bra för då? Ska inte  spy ut mera ilska nu, utan helt snällt besöka Clas Ohlson och köpa ett nytt batteri för annars lär det inte bli mycket sömn. Till råga på allt är den äldre katten sjuk och måste i dag besöka veterinären tillsammans med sambon. Han har nåt i halsen som stör och måste därför sövas ner för att kunna kollas ordentligt. Och katten och sambon finns ju i Kimito, men det är ju jag härifrån Åbo som måste komma i håg att ringa honom och påminna om tiden (vilket jag hoppas att jag gör). Och alla som känner mej vet att jag är sjukt mammig med katterna och hoppas nu verkligen att Mio inte har något värre fel. Det här blev ju inte direkt något glatt inlägg. Hoppas att dagen i alla fall blir lite bättre innan den tar slut. Så nu till något roligt, i dag ska jag få besök av Dyddan och Jassu som säkert båda är hemskt spända över att få se lägenheten, haha. Ha en bra dag :)

Nöjd Mio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar