onsdag 9 januari 2013

Dagens


Gårdagen vände och blev tillslut en bra dag trots allt. I dag påbörjades examensarbetets första riktiga intro eller vad jag nu ska kalla det. Vi delade ämnen och grupper och till min glädje får jag skriva med Jessica. Det betyder också att jag troligen kommer att kunna tillbringa mera tid hemma i Kimito. Examensarbetets rubrik är att vi tillsammans med projektgruppen ska planera ett privat grupphem för äldre personer som inte klarar av att bo ensamma hemma längre. Ämnet lät redan från början intressant, men när man lägger en boll i rullning och brainstormar så kan det bli lite råddigt där i huvudet. Så det är dagens känsla, bra men aningen confused. Jaa, nu ska jag nog också varna er att de närmaste 4-5 månaderna kommer säkert att handla om hur roligt, jobbigt och bara för jävligt om vart annat det är att hålla på med slutarbetet. I dag fick jag också tanken att kanske borde gå ledarskapsutbildningen sen när jag jobbat en tid. Är ingen naturlig ledartyp, men man kan ju bli, men i varje fall var det bara en tanke. 

Så efter skolan besökte jag sambons mommo och det är nog en härlig tant det där. Men tant passar nog ändå inte riktigt henne. Fast hon är nog lite en såndärn typisk Stocka-tant (Stockmann). Ni vet en sån som bor i stan och handlar nästan allt på Stockmann. Gärna klär hon sig också ganska exklusivt och har en liten hund och en handelskass på hjul samt använder paraply i tid och otid. Så har ni nu också fått min vision av äldre exklusiva damer i Åbo, haha. Hos sambons mommo tillbringades nästan 2,5 h som bara flög i väg. Hon har också jobbat inom vården hela sitt arbetsliv som hälsovårdare och vi hittar ofta alla möjliga samtalsämnen som nog nästan alltid berör vården, men också om allt annat stort och smått. Därifrån gick jag sedan efter x antal chokladbitar mätt och belåten, precis som det ska vara då man besöker far- och morföräldrar. Är tacksam över att jag har fått en så fin extra familj från sambons sida och hans mommo och fammo har båda lite udda namn så där passar ju jag också in. Nåja, nu lämnar vi det.

Dagens inte okej var att min telefon plötsligt bestämde sig för att dö. Den har nog varit lite krasslig en tid, men just nu då både bilskatt och försäkring ska betalas den här månaden så skulle den nog gärna ha fått bita ihop lite till. Nu har jag äntligen fått i gång den, men displayen fungerar inte, så i morgon måste jag väl inhandla någon ny, men billig och kanske med gamla hederliga knappar! Nu börjar det bli dags att stänga ögonen och i morgon väntar skola och när den slutar att åka hem till Kimito, har nog saknat katterna mera än Jesse, haha. Sen är det långhelg med hela 5 dagar ledigt, fast dom fylls ju snabbt med skolarbete. Hej och så ännu en viktig sak, Ina fyller hela 22 år i dag, så gå gärna in och gratta henne vetja! Godnatt :)

Ina, Jessica & jag i Tallinn maj 2012




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar