söndag 17 mars 2013

Back to reality

Hej hej! Veckans projektkryssning till Sverige var väldigt kul och givande. Fick inte direkt se mycket av Stockholm, utan insidan av ett åldringshem och ett sjukt stort sjukhus som mest liknande någon form av flygplats eller en tågstation typ. Några få steg fick vi ändå ta på svensk mark och några kronor har jag med mej hem, så over all var det en bra resa. Utan hur den avslutades för min del då, varnar er här för aningen äcklig detalj på kommande. Började spy på vägen hem på fredagens morgon och trodde då att jag med min tur hade drabbats av migrän. Men tji fick jag då jag kom hem och hade över 39 grader feber. Ringer till jobbet och sjukanmäler mej för två dagars jobb som skulle vart i helgen och får då veta att jag troligen drabbats av samma influensa som de har där. Tackar och bockar, där får man för att man vill tjäna pengar. Resten av helgen har tillbringats med feberfrossa, knaprande av värktabletter, liggande på sängbottnet, otaliga avsnitt av Gossip Girl och med en jävla snuva och hosta som vill ta kål på mej. I dag har febern äntligen gett med sig, men illamåendet hålls kvar och mår illa vid tanken av att äta mat. Så kosten de senaste dagarna har bestått av fanta, blåbärssoppa, makaroner och korv, samt godis och choklad. Inte nyttigt, men what ever, är man sjuk så är man. Har väl ändå tappat nåt kilo och det är väl alltid positivt i alla fall med tanke på min inaktivitet på de senaste månaderna. Nåjaa nu ska jag sluta med mitt tycka-så-synd-om-mej-själv-prat och släpa mej i duschen. Sen blir det att öva inför morgondagens läkemedelsräknings omtent och hoppas att det går bättre den här gången. Önskar er en bra start på kommande vecka :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar