måndag 24 juni 2013

Midsommaren

Frånvaron på bloggen kan helt enkelt förklaras med att det har blivit sommar och då jag jobbar har jag egentligen ingenting extra roligt att berätta, och då jag är ledig görs annat än att hänga vid datorn. Midsommaren det här året firades med några vänner och kan summeras i en hel helg av skratt, god mat, (lite för) mycket alkohol, dans, guppande på sjön och en massa nya blåmärken och myggbett. Ska ju alltid vara klåpig och på lördags natten hittade jag mej på helt fel plats vid fel tidpunkt (tre gånger tom.). Det ena resulterade i att två stora karlar föll ner för en trappa och klämde mitt stackars ben mellan dem och en jäkla blomkruka. Knät är nu aningen blått, men om tur inte så farligt sjukt. Konstigt eftersom jag tydligen just efteråt gnällt så mycket om hur sjukt benet var att Fabbe tillsist frågade mej om det måste amputeras, haha. En annan incident slutade med att en för alla okänd man stal min dricka och så tyckte han att det var passande att visa lite för mycket av sig själv. Den sista situationen vara att jag träffade på min kusins ex från Sverige och då jag frågade vad hon gör berättade hon att hon jobbar på Björn Borg och tillägger snabbt; vet du vad det är? (ville bara gapskratta rakt ut, här kan ju nämnas att för henne är nog status och utseende allt..) Eeh, ser jag faktiskt ut som att jag är född i skogen och dömd att bli bonde bara för att jag är uppväxt på landet? Anyway, efter allt det där kändes det lagom att avsluta kvällen och lägga sig och sova i båten där vi fyra på rad fick trängas på ca 2 meter, men värst var det nog för Fabsan som fick sova på golvet på bara en pressu. Fast alla överlevde den aningen korta natten och söndagen tillbringades med att spela minigolf, besöka simhall och äta en skitgod hamburgare. Bra avslut på en rolig helg! Nu väntar två dagar ledigt (igen, jobbade endast i dag) och på lördag blir det litet utflyttningsparty i lägenheten i Åbo med Dyddan som enda gäst. Fast vet redan nu att vi kommer att ha roligt, är bara så svårt att ordna något nu på sommaren då alla har så mycket program och annars också brått hela tiden verkar det som. Önskar dej en bra start på veckan :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar