onsdag 26 juni 2013

Onsdag

God morgon! Passar på att sova lite längre då jag är ledig, så vaknade för ca 45 min sedan. Trodde inte att jag sku somna om efter att sambon startade till jobbet redan 6.30 i dag, men som tur lyckades det. Inte är man ju direkt avundsjuk på honom som nu kör ca 12-14 h arbetsdagar. I går kom han hem först 23-tiden, men mycket arbete betyder mera pengar och det är ju alltid bra. Och har inget problem med att vara ensam, fast helt ensam är jag ju aldrig för har ju katterna. På fredagen har Mio bott hos oss ett år. Minns det som i går då jag fick hämta hem de två små krabaterna som var så försiktiga i början, men som nu växt upp till en stor mycket jaktintresserad katt. Leevi fick ju tyvärr inte leva så länge, men är ändå glad för att vi kunde ge honom ett bra och hoppeligen lyckligt liv. Att ta hand om en annan varelse fast det ''bara'' är ett djur har nog varit emellertid mera utmanande än jag tänkt från början. Fast man lovat att aldrig vara arg eller säga något dumt så inte blir man ju alltid så glad om de t.ex. skiter ner golvet eller hämtar in döda möss etc. Att ta Nasse var ett beslut jag inte ångrar, men just då kändes det lite svårt att börja uppfostra en ny katt då vi redan mist en. Han är nog också en mycket speciell personlighet och så olik Mio, men ändå lika på många sätt. Fast älskar nog mina katter lika mycket som min familj och hoppas att de vet det. De finns alltid där och lyssnar då ingen annan orkar höra, vill gosa och bara finnas nära och fast de inte ger några svar så ger det ändå en trygghet att ha en sån liten vän. Önskar dej en bra onsdag :)!

Mio


Nasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar