måndag 3 juni 2013

Ledigt

God morgon! Har varit tyst här några dagar, men livet kom emellan lite. På fredagen började då sommarlovet efter bara 1,5 h i skolan och efter det besökte jag Ikea och packade ihop lite smått i lägenheten. Besöket till Ikea blev lite dyrt, men köpte nya tallrikar då jag städade bort en del förra veckan. Hade sett på de här tallrikarna i säkert ett år, så kände att nu var det nog läge att köpa dem. Fast sen fick jag ju lite dåligt samvete såklart, haha. Vet inte riktigt vad som hänt, förut shoppade jag hur mycket som helst utan dåligt samvete. Nu kan det väl bero på att ekonomin här hemma har varit lite osäker på senaste tiden. Ska nog berätta att det inte är det roligaste alla gånger att vara tillsammans med en egenföretagare. Ibland är det väldigt lugnt på jobbfronten och sen ibland så mycket att han inte vet hur han ska hinna med allt. Att det är lugnt betyder ju såklart att det inte kommer in så mycket pengar. Känner mej ibland lite skyldig eftersom jag också kunde vara ute i arbetslivet i stället för att studera, men om ett år har jag hoppeligen ett jobb och kan börja betala bort mitt studielån. Men försöker ju ta emot så mycket jobb det finns för att också kunna hjälpa med ekonomin. Fast lite ledigt  behöver jag ju också, har nu faktiskt börja kunna säga nej till jobb om det inte passar, för alla behöver jobb, men också lite nöje. Var ju egentligen meningen att jag och Jessica kanske sku ha åkt på resa till antingen Turkiet eller Bulgarien den här veckan och harmar nog så fan att jag inte sen heller hade möjlighet till det, men då räkningar bara väller in så kan man inte annat än att prioritera bort dyrare nöjen helt enkelt. Inte är livet alltid lätt, men visst kommer det säkert en tid då man inte behöv tänka så mycket på pengar eller kanske vinner på lotto? Fast egentligen sku jag ju berätta om helgen. Så på fredagen då jag just kommit hem till Kimito ringer Dyddan och undrar om jag kommer med till Åbo och fira Jassu som blivit färdig kock. Efter en stunds tänkande for jag med och körde till Åbo för andra gången samma dag och skitkul hade vi. Drack världens godaste drink också, mudslide. Smakade som chokladmilkshake, var säkert lätt 2000 kcal i en, men gud så gott det var! Kvällen innehöll också massa fuldans, lite för mycket alkohol och att någon på karaoke för all framtid förstört Metallicas Nothing else matters. Har varit en av de finaste låtar jag vet, men alla kan bara inte sjunga karaoke fast det sägs så! På väg in till stan beställdes också helt i misstag tre taxin och alla hade olika önskningar om bilen vi sku åka. Dyddan ville ha en hybrid, jag en Mercedes och Eikin en limousin eller Hummer; en volvo fick vi, haha. På lördagen var fiilisen då lite slö, igår packade jag upp saker här hemma och fixade lite med bärbuskarna (bild kommer). I dag står besök hos syster på schemat. Tisdag och onsdag är oplanerade, på torsdagen blir det troligen att åka till Ekenäs och på lördagen blir det troligen grillande och bastu med Becca och Frej. Ska försöka att verkligen ta det lugnt och ladda batterierna inför sommarjobbets början på måndagen. Klart jag kunde ha börjat jobba i dag redan, men är nog välförtjänt av lite ledigt (försöker döva mitt eget lite dåliga samvete..) Önskar er en bra start på veckan om någon orkade läsa hit :)!

Tallriksserien Arv, bilden från Ikea

2 kommentarer:

  1. Ha du nu int veta att Hybrid + Hummer/limousin + Mercedes = Volvo ;) haha x)

    SvaraRadera