tisdag 11 februari 2014

Blueberry cupcakes

Nu blir det igen ett receptinlägg, men har inte riktigt något extra att skriva just nu. I dag slutade vi skolan ovanligt tidigt, men känns skönt att vara hemma redan kl. 15 och inte tidigast 17. Fast har ju själv valt att bo här och därför pendla till Åbo, visst saknar jag ibland att bo där i stan, nära till allt och mera liv omkring en. Men nog vinner att bo i egnahemshus över att bo i lägenhet, i alla fall enligt mej. Nu har jag tänkt att ska fara ut på en promenad och sedan hoppeligen ta tag i någon form av skolarbete. Har egentligen ingenting som måste göras precis just nu, men ibland är det ju ändå skönt att få början på saker så att det inte blir sån stress som jag ofta lyckas fixa åt mej själv. Är fortfarande lite flunssig, men i morgon blir det äntligen ordentlig träning igen i form av bodypump, som jag längtar efter att få pressa musklerna och svettas, haha. Efter 2,5 veckor med endast promenader så skriker kroppen efter lite utmaning. Anyway, bakade för någon vecka sedan cupcakes med blåbär, receptet hittas här och recept på frostingen finns här. Tycker jättemycket om Leilas olika program som kommer på tv och hennes recept är lätta att följa, rekommenderar verkligen. Tänkte att jag kanske ska baka lite cupcakes igen på fredagen, då får det bli med någon form av alla hjärtans dags tema. Ha en bra tisdag :)!

Formarna med ★ kommer från Loviisan Aitta
Kakfat från bästa Ib Laursen
Är inte riktigt bäst på det där med att få frostingen snyggt, men övning ger väl färdighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar