lördag 8 februari 2014

Cheesecake med marianne

Hittade en massa bilder som jag inte hunnit lägga upp, börjar med ett recept. För en tid sen lagade jag en marianne cheesecake, receptet hittas genom att klicka här. Vi hade fått marianne godisar till julklapp och de är ju inte kanske de bästa godiset att äta så där bara, tycker jag i alla fall, så hade tänkt att krossa dem och använda i kakan, men det blev för svårt med mängden så använde sen istället färdigt kross och godisarna har också vid det här laget tagit slut så de smakade ju ändå gott, haha. Det var första gången jag själv lagade en cheesecake, var nog lite nervös för hur den sku lyckas, att använda gelatin var ju sist och slutligen inte så svårt och helt okej jämn blev den. Huvudsaken var väl i alla fall att alla som smakade tyckte den var god och jag tyckte nog också den var bra, men blev inte någon favorit för mej ändå. Här har dagen hittills innehållit lite städning och skolarbete, trögt går det framåt, men framåt i alla fall. Senare blir det bio, vi ska med Benny & Essi fara och se Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, riktigt här på Kimitoön. Har inte varit på bio i Villa Lande sedan högstadiet så det ska bli intressant och filmen har man bara hört bra om. Hoppas du får en bra lördag trots det trista vädret :)!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar