måndag 22 november 2010

Ibland vill man int

Ibland önskar jag att jag fick vara liten igen, utan att ta ansvar, någon som kan hålla min hand och leda mej genom livet. Bara få leka och vara utan bekymmer att nån kan ta mina beslut för mej och bestämma för mej. Ibland vill jag int inse att man faktiskt nu är myndig och därför = vuxen. Jaa helt ärligt känner jag mej ibland mera teini än annars, det e ju jobbigt att göra en massa beslut och vara så ''vuxen''. Man ska vara smart, duktig, effektiv,skaffa utbildning, jobba, tjäna pengar, bilda familj, bygga hus osv. och den här listan tar aldrig slut känns det som. Hur jag kommer klara av att vara mamma en dag e nog en evig gåta för mej? Jag har nog fullt upp med att hålla reda på mej själv som det e just nu. Och det sku ju alltid göra saken lättare att ha en egen mamma att fråga, men livet ger och tar. Du ser ner på mej från himlen i stället som jag sa när jag va liten. Ibland vill man bara int inse att det int alltid kan bli som man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar