onsdag 24 november 2010

Jag kan int rädda världen, men försöka göra den bättre!

Därför har jag just köpt många av mina julklappar från Lahjaksi Lehmä www.lahjaksilehma.fi som upprätthålls av World Vision. Jag har även ett fadderbarn i Sri Lanka genom dem och samarbetet har fungerat bra. Andra sidor där man kan köpa presenter som verkligen har en betydelse för någon annan är t.ex. Kyrkans utlandshjälp www.toisenlainenlahja.fi . De här gåvorna är inte ens dyra, billigaste kostar endast 1€ och hjälper någon annan. Jag tycker annars att allt runt julen handlar om pengar och att äta massa dyr mat. Eftersom vi som har pengar bara ger bort en massa meningslöst skit åt varann som ändå om några dagar blir och ruttna där i garderoben. Och alla väljer inte att födas med hiv, att ens föräldrar dör i aids eller att vara fattig, tänk på det! Så nu utmanar jag DEJ att göra världen lite bättre och köp en meningsfull julklapp i år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar