måndag 8 november 2010

Money money money, must be funny...

Börja fundera på en sak pojkvännen sa i går. Nämligen att jag tänker för mycket på pengar eller att alla i allmänhet alltid pratar för mycket om pengar. Jovisst har han en point för det e ju sant, men pengar e ju en väldigt viktig del av livet. Jag e själv inte så bra på att spara pengar, tycker att dom ska spenderas och som kvinna gillar man ju att shoppa ;). För i fall man dör i morgon och inte har köpt dom där skorna man ville ha, då harmar det, eller? Men pengar är ju också en stor status grej; det e stor skillnad om man kör en Toyota eller Mercedes. Fast jag tycker dom rika kunde ge lite mer till dom fattiga. Fast jag studerar har jag ändå valt att ge bort för många endast ynka 25€ i månaden till mitt fadderbarn i Sri Lanka. För det får mej att må bra att veta att jag får hjälpa någon annan :) Men visst drömmer jag också om att vara rik och att en dag få köpa en äkta LV väska, äga en Range Rover, bo i en herrgård och ha miljoner på banken. Men kan pengar köpa lycka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar