fredag 27 januari 2012

Att vara glad

Tja! Hoppas ni alla mår bra och är glada över att det är fredag. Det är iaf jag, då nu halva praktiken är undan, endast 16 dagar kvar. Trivs nog bra och har lärt mig massor, men att prata finska hela dagarna tar lite på krafterna, så nu väntar jag redan  lite på att det är normal skola som snart gäller ca 6 veckor framåt och sedan igen praktik 2 månader sammanlagt. Snart ska jag gör mig klar för att fara på bio med några klasskompisar; Elina och Niki, vi ska se Sherlock Holmes; A game of shadows. Kiva med lite socialt liv emellan :)
Här får ni en lite cool video på en man vid namn Rick Genest som har tatuerat så gott som hela sin kropp. Med allt det där sminket skulle man ju aldrig tro vad som finns där under. Tycker att tatueringar är något fint och personligt. Det är något man väljer att bära med sig resten av sitt liv, så motivet ska man ju välja noga. Visst kan nån kanske tycka om min som jag gjort till mamma att det är konstigt att jag har en tatuering till henne som jag aldrig hunnit träffa? Men det är mitt val och mitt sätt att ha med henne förutom i hjärtat också på utsidan och motivet som änglavingar beskriver henne som det hon är för mig, en ängel som tittar på mig varje dag. Och sen att jag valt att sätta den på ryggen så tänkte jag att hon alltid ''hold my back'' alltså hon är min skyddsängel som jag bär med mig överallt. Ibland när något känns svårt så brukar jag titta på min tatuering och tänka att eftersom jag inte fick ett så lätt början på livet och lärt mig att kämpa, så kan jag klara ALLT :) och nu tillbaka till videon, Don't judge a book by its cover!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar