söndag 8 januari 2012

Söndag!

Hejs! I morgon gäller det att komma in i vardagen igen, för då börjar praktiken på Tyks och gissa om jag är nervös (och tyvärr ganska omotiverad). Tror jag skulle ha behövt mera ledigt det här jullovet och fått ladda krafter, men det går ju inte då man blir så rastlös av att vara ledig och måste tjäna pengar. Nåjaa det är inget jag kan göra något åt nu mer, men skulle gärna ha läst på lite mer och repeterat före praktiken för att känna mej mera säker. Har inte riktigt nån aning om vart jag ska och kommer känna mig så dum om dom frågar nåt simpelt och så vet jag inte svaret. Äsch, det ska nog gå bra och första veckan känner man sig oftast mest i vägen och koncentrerar sig på att ta in allt nytt. Och sedan när man vet lite bättre vad de har för patienter osv så är det ju lättare att repetera det som är svårt. Här har det varit en helt lugn söndag; bykt, packat upp, handlat, lagat mat och nördat mej på datorn. I går var Jesse och jag och äta på Rax och sen hyrde vi film; Vares- Huhtikuun tytöt. Var nog en av de råddigaste och råaste av de Vares filmerna jag sett, men rekommenderar er att se den. Dessutom tycker jag att det är jätteroligt att de är inspelade i Åbo då man känner igen olika platser. Den puben där de ofta är; Vanha Apteekki nere på Kaskisgatan har vi bestämt att dit måste vi fara nån gång, bara för att.Efter att ha tillbringat hela jullovet med pojkvän, vänner och familj känns det nu ganska ensamt och tyst i min lilla etta, men nu vänjer man sig igen. Sorry för ett lite halvdant inlägg, men tydligen är min hjärna lite trött, dagens bilder får komma i veckan i stället. Ska ännu försöka läsa lite och sedan krypa i säng, gonatt:)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar