lördag 28 januari 2012

Sängfrukost

Det bästa jag vet med lediga morgnar är att få äta frukosten i lugn och ro och helst halvliggande i sängen under det varma täcket med datorn i knät. Det är för mej lycka att vakna som i dag en lördagsmorgon och direkt då jag slår upp ögonen hoppa upp från sängen, dansa in i köket och börja komponera en dunderfrukost som gör magen glad. I dag blev det soja naturell joghurt med sällskap av banan, kiwi och mommos äppelmos, 2 rostade fullkornsbröd med smör, sallad, skinka, ost, paprika och gurka som jag för ögats skull placerat som en leende gubbe, haha. Det sägs ju att man äter också med ögonen, för visst är det roligare att äta mat som är fint placerad och är färggrann? Allt detta sköljes mer med ett stort glas vatten ur Iittala vinglas (som tur fyllt med vatten, annars lite alkis varning?) och en enorm mugg med té. Här har ni mitt recept på en lyckad frukost som håller magen mätt tills nästa mål nångång på eftermiddagen :) I kväll ska min man och jag ut och äta med några vänner; Rebecca, Frej, Janina och Steffo till Blanko. Har aldrig varit dit så ska bli riktigt intressant och se hur det är. Dagens låt är en låt som alltid gör mig glad, kanske för att den heter I'm so happy och så är det Solsidans theme song. Bloggar säkert något lite ännu under dagen, men nu ska det bli lite träning, städning och sen en sväng in till stan, ha en bra dag :)






 

1 kommentar:

  1. jo jag har nog varit jätte nöjd, men är väldigt sparsam eftersom den där så dyr. =)grattis ännu för förlovningen =) du får jätte gärna berätta något om den ;D

    SvaraRadera